Fitness oefeningen

Fitness oefeningen voor vrouwen

Bij Fitlady.nl vind je fitness oefeningen voor vrouwen. Zijn deze anders dan voor mannen? Jazeker, waar je vriend of broer misschien brede schouders en grote biceps wil, willen wij ladies liever mooie ronde billen, een strakke buik en sterke benen. Ook als je wilt afvallen kiezen de personal trainers in de community van Fitlady fitness oefeningen die goed bij deze doelen passen. Op deze pagina vind je alle fitness oefeningen voor jou. Je kunt filteren op doel of spiergroep en, als je begint met fitness, kiezen voor Fitness oefeningen voor beginners. Met een fitness schema kun je alle kanten op. Het ligt aan je doel hoe je schema is opgebouwd. Je kan namelijk aan de slag met krachttraining, spiermassa opbouwen, afvallen (vetverbranding), flexibiliteit, balans of herstel van een blessure. Dit kan je in de sportschool doen, maar je kan ook thuis aan de slag. Wat wel zeker is, is dat krachttraining een goede tool is om al deze doelen te bereiken.

fitness oefeningen thuis

fitness oefeningen thuis uitvoeren kan uiteraard gewoon, maar voor de oefeningen waar je apparaten of gewichten bij nodig hebt, kunnen vaak alleen in de sportschool. Wil je liever niet naar de sportschool? Kijk dan bij alle fitness oefeningen voor thuis. Bij de oefeningen met gewichten staat welke soort gewichten of accessoires je nodig hebt. Mocht je geen fitness producten thuis hebben of wil je op vakantie trainen? Er zijn ook genoeg body weight oefeningen. Dit zijn oefeningen waar je alleen met je lichaamsgewicht traint. Dat klink misschien licht, maar is bij veel oefeningen al snel zwaar genoeg. Probeer het eens! Wil je krachttraining thuis doen? Dan heb je wel gewichten nodig. Voor het opbouwen van kracht is het zwaarder doen van oefeningen belangrijk. Ook als je liever geen krachttraining in de sportschool doet maar thuis je voorkeur heeft, kun je met een aantal gewichten veel verschillende oefeningen doen.

Sportschool oefeningen

Heb je een sportschool abonnement of iemand die lief genoeg is om haar pas aan je uit te lenen? Dan komen er heel veel nieuwe oefeningen in de sportschool bij die je niet thuis kon doen. Zeker als je begint is het vaak even zoeken wat je kan doen en hoe je die oefeningen uitvoert. Daarom laten we je ook oefeningen zien die je in de sportschool kan doen. Zo kun je met een zeker gevoel aan de slag. Zowel trainen in de sportschool als thuis geeft een goede combinatie. Een van de beste vinden wij altijd buikspieroefeningen sportschool combineren met buikspieren trainen thuis. Zo kun je in de sportschool een apparaat of bankje pakken, hiermee train je de voorste laag buikspieren. En thuis kun je bijvoorbeeld planken of shoulder taps doen om je gehele core sterker te maken. Ben je nog niet helemaal zeker over de uitvoering van de fitness oefening? Kijk dan goed naar de fitness video’s die op deze site online staan. Dit maakt krachttraining thuis ontzettend leuk en makkelijk.

Fitness oefeningen

Voor elke spiergroep is er wel een oefening. De allerbeste oefeningen voor in je workout schema zijn wel de compound oefeningen. Met dit soort oefeningen spreek je bijna alle spieren in je lichaam aan. Voorbeelden van compound oefeningen met een barbell/stang zijn:

  • Squat
  • Deadlift
  • Clean and press

 

Doe je liever aan krachttraining thuis met bijvoorbeeld een kettlebell? Dan zijn de volgende oefeningen ook zeker goed om in je fitness schema op te nemen:

  • Kettlebell thruster
  • Kettlebell swing
  • Turkish get up

 

Op deze pagina vind je fitness oefeningen voor vrouwen. Met deze tips leg je net even wat meer accent op een spiergroep die wat meer aandacht nodig heeft.

Workout bovenlichaam

Met het bovenlichaam bedoelen we alle spiergroepen boven de heupen. Dit zijn onder andere de rug, borst, schouders, buik en armen. Neem fitness oefeningen voor het bovenlichaam in je fitness schema op als je sterkere armen, sterkere of bredere rug of smallere taille wil. Ambieer jij al een tijdje een mooie V-shape in je upper body? Combineer dan de lat pull down met de side plank en andere buikspieroefeningen.

Workout onderlichaam

Het onderlichaam mag ook zeker niet worden overgeslagen. Hierin zitten vooral oefeningen voor de bovenbenen en de hamstrings. Vooral de billen zijn de laatste jaren een erg populaire spiergroep. Ronde billen staan mooi in een jeans of in een bikini. Deze train je vooral met een hip thruster of jump squats.